familieuitje aan het strand - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Kiki Hermus - WaarBenJij.nu familieuitje aan het strand - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Kiki Hermus - WaarBenJij.nu

familieuitje aan het strand

Door: Kiki

Blijf op de hoogte en volg Kiki

10 Februari 2010 | Indonesië, Sanur

Gisteravond hebben we onszelf getrakteerd op een dineetje bij de grote gele M. Het was een stukje lopen, maar dan heb je ook wat (een happymeal zonder friet haha). Met daarna een lekker ijsje, en Novi was ook weer blij (en plakkerig!). Op de terugweg kochten we voor ’s avonds wat te drinken en een zakje chips. Een uurtje later bleek dat Novi onmogelijk in slaap kon vallen, omdat ze maar aan die chips bleef denken. Kind eruit, chips eten op het balkon en toen ze vol zat zei ze ‘slapen’. Tja het is vakantie en we nemen het er allemaal van zo blijkt.
Vanochtend hebben we doorgebracht in het zwembad, en eind van de middag zijn we naar het strand gegaan. We zijn daar, net als 2 weken geleden, meteen aan het begin neergestreken, voordat de strandtenten, resorts en strandstoelen beginnen. Vorige keer zaten we toen ook al tussen wat Balinese gezinnetjes, maar vanmiddag sloeg echt alles! Er kwamen steeds meer mannen, vrouwen en vooral kinderen bij uit 1 familie (totaal wel 30 mensen), het was reuze gezellig. Toen Novi zich bij de kids aangesloten had was ze er niet meer weg te slaan, en zo grappig als wij hen vinden, vinden ze ons misschien nog wel hilarischer (Novi met d’r badpak, bandjes en petje, ik aan de kant netjes op een handdoek zittend, naast een buggy, Daan die in het water de hele tijd maximaal 1 meter van Novi is verwijderd). Novi had aan aandacht geen gebrek, en heeft ook nog geleerd dat bebe in het Balinees eendje betekent. Het grappige aan de Balinezen is dat ze met kleren en al de zee in gaan, zowel de kindjes als de ouders (sommigen met lange spijkerbroek en al). En de meisjes die wel een badpak dragen, houden hun onderbroek er onder aan. Toen we net weggingen kwamen de pannen met eten tevoorschijn en werd het opgeschept op een soort vetvrij papier. Geweldig om te zien, het ‘echte’ Bali vind je dus ook gewoon in een toeristische plaats.
Na het eten hebben we warenhuis Hardy’s onveilig gemaakt. Het blijft geweldig hoeveel leuke kindersandaaltjes ze hier hebben (tja wat wil je met dit klimaat) mits je een beetje door de zoetsappige printjes heen kunt kijken. Het was me al eerder opgevallen dat kleine kinderen hier er altijd uitzien alsof ze in pyama rondlopen. Na een rondje over de kinderafdeling blijkt dit gewoon de Balinese smaak te zijn (van die kleine printjes, zowel op shirts als broekjes, echt een pyama idee), maar met een goede speurneus toch leuke cadeautjes gevonden voor alle kids thuis.

• 10 Februari 2010 - 15:04

Nathalie:

Echt superleuk die foto's!!!

Dikke kus!

• 10 Februari 2010 - 15:29

Gerard En Ina.:

Wat schattig Novi met al die kindjes in het water.
    Hier is het trouwens weer een witte wereld, de sneeuwbuien komen en gaan. Hopelijk tot zondag! X van ons.

• 10 Februari 2010 - 18:25

Nienke:

Wat een leuke foto met de Bali-family in het water :) Geniet nog heel ff van het warme weer, hier is vandaag weer sneeuw gevallen :S
    X Nien

• 10 Februari 2010 - 19:35

Jis:

Ziet er allemaal heel leuk uit, hoef straks niet te vragen of het leuk was :-) Geniet nog van de laatste dagen.

Liefs

• 12 Februari 2010 - 14:56

Carolien:

Zo heeeee......die kleur begint er op te lijken. Je valt straks wel uit de toon hoor met dat bruine hoofd van je! :-0

• 12 Februari 2010 - 15:26

Dana:

Weer een leuk verhaal en leuke foto's! Novi het chipiesmonster :)