van de zon naar de sneeuw - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Kiki Hermus - WaarBenJij.nu van de zon naar de sneeuw - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Kiki Hermus - WaarBenJij.nu

van de zon naar de sneeuw

Door: Kiki

Blijf op de hoogte en volg Kiki

14 Februari 2010 | Nederland, Dordrecht

De laatste paar dagen in Sanur hebben we voornamelijk doorgebracht in het zwembad. We konden niet geloven dat we het binnen een paar dagen emt 30 graden minder zouden moeten doen, dus hebben we nog flink van de zon en het zweten genoten.
Zaterdag vertrokken we rond 19 uur naar het vliegveld van Denpasar. De vlucht stond er goed voor, veel IPBers, maar ook ruim voldoende plaatsen. Tegelijk met ons checkten aan de overige 2 balies ook 2 stellen IPBers in, waar we met elkaar moesten lachen omdat het grondpersoneel er echt geen bal van leek te snappen. Er is wel plek (iig tot Singapore) maar je krijgt geen maaltijden. Oke, raar maar dan kopen we nog wel wat.
Tja dat hadden we gedacht, want bij de volgende doorgang begon het gestress. Daar kwamen we er namelijk pas achter dat je per persoon nog 150.000 rupiah (iets meer dan een tientje) moet betalen aan vertrekbelasting. En laten wij nou net nog maar 200.000 op zak hebben voor nog iets te eten. Het zweet brak ons uit, want de tijd drong inmiddels ook al, en natuurlijk kon je bij die balie niet pinnen ofzo. We zijn echter gered doordat de andere 2 IPB stellen ons hun laatste restjes geld toe hebben geschoven! We waren echt zo blij, anders hadden we de vlucht hoogstwaarschijnlijk niet meer gehaald.
We hadden nog een paar minuten om wat te eten te scoren, dat werd een zak kroepoek, chips en wat koekjes. Na 3 uur vliegen geland op Singapore, waar we met z'n allen weer in de rij gingen voor de transferbalie. Gelukkig waren er genoeg plaatsen voor alle IPBers en mochten we dus ook mee door naar Schiphol. Nog eens 13 uur vliegen en 2 warme maaltijden en een ontbijt later (jaja dat is vette luxe als je verwacht de hele reis op een chipje te moeten knagen)zijn we vanochtend vroeg geland op Schiphol.
Als grote verassing hoefden we niet door de kou met de trein naar huis, want Gerard en Ina stonden ons op te wachten.
Jemig wat een overgang is dat zeg, van de heerlijke Balinese warmte naar de grijze Hollandse winter. We hebben waarschijnlijk nog wel een paar dagen nodig om hier weer te wennen...

• 14 Februari 2010 - 11:15

E&Y:

ZOALS GEZEGD HET IS HIER VEROTTE KOUD EN NOG LANG GEEN ZOMER, BLIJ DAT JULLIE WEER GEZOND EN WEL TERUG ZIJN.

• 14 Februari 2010 - 11:30

Nienke:

Tsja, en daar sta je dan in de sneeuw.... Hoop dat jullie kunnen terugkijken op een heerlijke vakantie!
    X

• 14 Februari 2010 - 11:37

Gerard En Ina.:

Erg fijn om jullie weer te zien, jammer dat het zulk winters weer is. Maar ja gelukkig hebben jullie genoeg zon gehad en kunnen er weer tegen. En die schat van een Novi hebben we lekker geknuffeld. Heerlijk.

• 14 Februari 2010 - 14:39

Tante Ilmy:

Ik heb genoten van je reisverslag. Krijg gewoon heimwee als ik het zie, vooral met die eeuwige sneeuw hier. Nu maar weer bijkomen .
    Groethjes Ilmy

• 14 Februari 2010 - 17:53

Astrid :

Zo familie het zit er weer op daar kunnen jullie weer een tijdje op teren.Het is hier verschrikkelijk koud maar dat hoef ik jullie niet te vertellen, ik wens jullie een fijne valentijnsdag en een dikke kus aan NOVI en op naar de volgende vakantie .

Groetjes Astrid en der mannen

• 14 Februari 2010 - 23:50

Nixon:

Fijn dat jullie weer heel en gezond terug zijn.bedankt voor de leuke verhaaltjes en bedankt voor de krant. tot volgende week hoop ik.
    doei

• 17 Februari 2010 - 18:12

Reina:

woww wat een ervaring en wat leuk geschreven alle verslagen. Heerlijk primitief allemaal met die airco maar wat een rijkdom met die prachtige flora en fauna... Ik heb genoten van jullie belevenissen alleen al door het lezen laat staan jullie die er waren....

• 20 Februari 2010 - 16:36

Dana:

haha! ja, das wennen, he? ;)

• 22 April 2010 - 14:43

Vera&NiNA:

Aaagghh...Wat een mooie foto.
    Volgende keer gaan wij mee in jullie koffer